Pages

tabung masa depan nazz

Thursday 31 December 2015

Food Hunting in Escape Hat Yai

hye korang semua.. korang mesti tahu kan kalau Nazz cerita ni mesti benda yang dah berzaman kan, haha nak buat macam mana kekangan segala galanya. hee.. tapi tak pe hari ni nazz nak cerita tentang ala ala short vacation nazz ke Hat Yai bersama dak dak kelas nazz. yea laa dah final year kan. terasa nak create satu moment indah la ngan diorang semua ni.

tapi sebenarnya bukan short vacation sangat la tapi sebenarnya lebih kepada trip kelas tapi entah kenapa task yang sepatutnya kena buat tu tak kena buat so dia jadi lah short vacation untuk kami semua. hahaha. ok nazz namakan dia food hunting in escape. kenapa? sebab kat sana boleh kata macam syurga makanan jugak lah. harga pon berpatutan. serius. nasib dapat lecturer yang sporting so short vacation tu lagi meriah.

kami ke Hat Yai hanya 2 hari satu malam. tapi kenangan tu toksah dk cerita la kan. banyak. SERIUS.
di sebabkan nazz ni dk uitm kedah, dekat  jerrr kalau ikut sempadan malaysia thailand so nak ke sana kami pergi dengan bas je ha..  *save budget. haha

10/12/15- jam 6.30 pagi kami berkumpul.

muka excited

nak pergi ke sana kami hanya guna border pass kumpulan kerana mostly kami semua dari kelantan kedah. tapi ada jugak yang guna passport.

sampai sampai jer semua dah lapar. so kitorang singgah makan dulu.. sebenarnya tak susah nak cari halal food di hat yai ni.
 first sekali nazz makan mee sup.. sebab first tu plan nak makan benda lain tapi takde so makan yang mana ada dulu. haha.. lepas dah semua orang top up energy masing masing kami teruskan perjalanan ke ice dome.

kalau tak ambik pose lompat melompat ni tak sah.

dalam icedome ni ada exhibition bunga2  sempena musim bunga. if not mistake bunga2 dari italy.

dalam icedome ni sesuai sangat pada yang suka pada bunga dan suka pada selfie. sebab nya dalam ni kami bergambar je.. hee.. tiket nak masuk dalam ni tak silap 300 baht je. *semua dah lupa haha.

yang laki tu tour guide kitorang, mr kok

ni di central festival

our lecturer, sir karl

selfie manjang

naik tuk tuk nak ke green way market(pasar malam)

greenway market

hari kedua 11/12/15

morning view dari grand plaza hotel 6.30 pagi (waktu thailand kalau malaysia 7.30)

samila beach
 kan dah kata kitorang mesti suka pose lompat melompat ni.. kali ni ajak sir sekali

pasar terapung klong heng

nasi lemak ayam gulai

last sebelom berpisah dengan our tour guide

bon voyage sebelom balik malaysia.

penat laa kan nak citer satu satu .. haha... di greenway night market tu kat situ boleh dapatkan macam pakain dengan harga yang di jamin murah kan. nak ke sana kitorang naik tuk tuk. best giler. first time naik. mula tu rasa takut gak la diorang bawak laju2. haha.

keesokan hari kami check out dari grand plaza hotel kami ke songkla. kami ke samila beach. kat situ ada banyak sejarah. di mana di katakan di pantai tu ada nelayan nampak mermaid. so diorang bina satu mermaid. our tour guide banyak cerita. kami semua concludekan samila beach has their own story with the mermaid. nazz pon tak tahu mermaid tu betul wujud atau hanya dongeng semata.

belah petang sebelom balik kami singgah di floating market di klong heng. kat sini banyak makanan yang sedaaapppp... nak beli je . nama lagi food hunting in escape kan.

hurm.. rasa macam tak puas nak pergi lagi ke sana.. mungkin kali ni dengan orang lain eh! gatai. haha.

banyak pengalaman yang nazz boleh ambik masa kat hat yai tu. di mana kita akan jumpa siapa kawan kita sebenar bila masa kita susah dan senang. paing penting dapat belajar budaya dan cara di tempat orang. itu semua kenangan tahun akhir di universiti bersama kawan2 yang nazz sayangi.